• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Pointer Redactie en Training

  • Home
  • Trainer
  • Contentontwikkelaar
  • Portfolio
  • Profiel
  • Contact
  • Blog
  • Nederlands
toetensbord education banner
Je bent hier: Home / Projecten / Contentontwikkelaar / Digitale leeromgeving voor redacteuren

Digitale leeromgeving voor redacteuren

10 augustus 2020 - Categorie: Contentontwikkelaar, Projecten

Vorm en inhoud vallen samen in de digitale leeromgeving voor redacteuren!

Opdrachtgever MYBusinessMedia  stemt zijn uitgeefcursussen af op de snel veranderende eisen in het vak.

Als projectleider heb ik samen met een groep docenten en auteurs een uitgebreide digitale leeromgeving voor redacteuren ontwikkeld. ‘Blended learning’ heet deze onderwijsvorm, waarin beginnende redacteuren alle onderdelen van het vak aangeboden krijgen. Interactieve zelfstudie en bijeenkomsten wisselen elkaar af.

De digitale leeromgeving is net een echte werkplek: cursisten oefenen redactietaken, overleggen in fora met medecursisten en krijgen feedback van docenten. Ze voeren opdrachten uit voor vier fictieve uitgeverijen die speciaal voor deze cursus in het leven zijn geroepen. Ze krijgen te maken met personages als uitgever André Zwartjes en projectredacteur Dorinde Bleeker.

Het enthousiasme van de deelnemers is groot, zoals uit de quotes van de evaluaties valt op te maken.

default image

Testimonial MYBusinessMedia 1

Zeer goede en deskundige docenten met veel praktijkervaring, ‘uit het leven gegrepen’ lesmateriaal. Prima!

15 april 2016

default image

Testimonial MYBusinessMedia 2

Je wordt uitgedaagd, het kennisniveau is hoog. Je kunt erg veel leren.

15 april 2016

default image

Testimonial MYBusinessMedia 3

De cursus voldeed in alle opzichten aan mijn verwachting. Ik heb mijn leerdoelen absoluut bereikt en ik pas het geleerde nu dagelijks toe bij mijn werk als redacteur.

15 april 2016

Downloads

Digitale leeromgeving

Wie is Andre Zwartjes

Uitgeverij EduKC

Portfolio »

Primaire Sidebar

Search

Blogs

Facebook in de Learning Blend als Scaffold om Motivatie te Verhogen in het Hoger Onderwijs

10 augustus 2020

Meer blogs van Diana

  • Teaching for Creativity
  • Onderzoeksconferentie 2017 Weten wat werkt met technologie in het onderwijs

Meer berichten uit deze categorie

Meer weten?

Pointer redactie & training

Diana de Jong
  tel. 06 - 14 39 41 14
  info @ pointerweb.nl

Blogs

Facebook in de Learning Blend als Scaffold om Motivatie te Verhogen in het Hoger Onderwijs
  Samenvatting Twee belangrijke uitdagingen voor het huidige onderwijs komen samen in dit onderzoek: lerenden gemotiveerd houden enerzijds en het Read more
Onderzoeksconferentie 2017 Weten wat werkt met technologie in het onderwijs
Inleiding De file woensdagochtend 28 juni 2017 voor de parkeergarage van De Flint in Amersfoort laat zien dat veel docenten Read more
Teaching for Creativity
How can students’ creativity be cultivated in education? Review   © RSA Animate Series Introduction The wonderfully animated video of Read more

Footer

Pagina’s

  • Pointer redactie & training
  • Contentontwikkelaar
  • Trainer
  • Portfolio
  • Profiel Diana de Jong
  • Contact

Projecten

  • The English Week for Getronics Nieuwegein
  • Schrijftraining Fokus
  • RNTC training: Train the Trainers
  • Docententrainingen Informatica
  • Hogeschool van Amsterdam Sturen op studiesucces
  • E-mail
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Contact

Pointer redactie & training

Diana de Jong
  tel. 06 - 14 39 41 14
  info @ pointerweb.nl
KvK: 34125803

© 2023 · Pointerweb . Privacy en cookies
website: ArtoFakt Webdesign